Isoon D:hen liittyen...
...kuivia aiheita, osa 1.
Nielsen: Top Ten Web-Design Mistakes of 2002:
7. Infrequently Asked Questions in FAQ
Too many websites have FAQs that list questions the company wished users would ask.
Hyvän web-suunnittelun perusteisiin kuuluu siis Nielsenin mukaan mm. se, että FAQ-/UKK-osiossa esiintyviä kysymyksiä on ihan oikeasti joskus kysyttykin. Toisin sanoen kysymysten pitäisi olla usein kysyttyjä, ei niitä joita sivujen tekijä haluaisi kysyttävän.
Bont.com / FAQ:
Q: Why are your boots so inexpensive compared to other brands?
A: We are quite a large boot manufacturing operation, and we purchase materials in bulk. All our work is done in house so we don't have to pay high outsourcing costs. Mr. Bont's innovation leads the world in technology and boot manufacturing techniques.
Samainen sivusto kunnostautuu muutenkin käytettävyyden ja saavutettavuuden saralla; osa teksteistä on vain ja ainoastaan kuvina, flash-animaatioita on vähintäänkin riittävästi ja navigointi ei toimi Operalla.
Kyseisen luistinmerkin suomalaisista sivuista en viitsi tässä edes puhua.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti