keskiviikkona, elokuuta 16, 2006

Minun possessiivisuffiksi.

Tiedättekö?

Jaa minkä?

No sen, kun jokin vaan ärsyttää aivan suunnattomasti.

Allekirjaillutta ärsyttää esimerkiksi valitettavan paljon yleistynyt possessiivisuffiksin raiskaaminen.

Alla eräitä tänään korvaan sattuneita esimerkkejä:

Sinä olet minun tuulensuoja
talon seinä sekä postin tuoma
minä luen sua pitkään aamulla

Olet minun mattopiiska
aina viritetty rotanliiska
minä pidän sua vaatekaapissa

-- Zen Cafe / Tuulensuoja

ja
minun oikeus on
ottaa kaikki, mikä minulle kuuluu
vastaväitteisiin
en edes suostu vastaamaan

-- Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus / Kylmä Tila / Minun oikeus


Vanhaa kunnon Tilt.tv -esimerkkiä ("Mikä on sun Crash Badicootein kokemus?") en viitsi edes kaivaa esiin tässä kohtaa.

Pilkunnussintaahan tämä on, tietenkin. Minun oikeus on kuitenkin avautua tänne minun blogiin kaikista tällaisista(kin) asioista.

Minä. Mää. Mä.
Minun oikeus.

Niin kerta.

Ei kommentteja: